21 de novembre 2015

Restaurant de la setmana: Gat Blau

No sé si ho havia comentat al blog, però des de fa quasi ja un parell de mesos estic treballant en varis llocs. Principalment a una empresa que es dedica fer posicionament web, però algunes poques hores a la setmana també estic a la biblioteca de la Fundació Catalana Sindrome de Down, entre d'altres cosetes esporàdiques que van sorgint. Bé, tot això ho dic només perquè, quan vaig a la fundació, passo per davant d'un restaurant que sempre veig que està força ple, però no em fixava mai amb el nom.

I bé, l'altre dia una amiga em va dir de dinar a un lloc que es deia "Gat blau", i casualment ERA aquell restaurant. Bé, ara puc dir que ja entenc perquè sempre hi ha gent: està molt bé!

Foto de l'interior, buit, de la pàgina web:


El truc? Oferir qualitat i bon tracte.

Basen els seus plats amb una cuina de proximitat "ingredients de proximitat, de temporada, ecològics i de comerç just". Segons ells mateixos diuen, les verdures que ofereixen són 100% ecològiques comprades als pagesos del Baix Llobregat (així les verdures no perden gust fent kilòmetres per carretera). Els peixos estan pescats de forma artesana i la carn és ecològica d'animals que s'han alimentat sense transgènics. Res de fregits ni refregits i res de menjar precuinat. I tu, que tot això és nota, no és postureig.

Al migdia hi ha tres possibles combinacions de menú (1r-2n-postre; dos primers; la versió per vegetarians, etc...) Nosaltres vam optar pel menú de "Un primer, un segon, un postre, beguda i pa", que valia 11,90 euros.

De primer vaig triar una crema de pastanaga, boníssima,  però és que amb els segons encara ara hi somio recordant-los:

 

Crec que són els canelons més bons que he menjat a la meva vida (que em perdoni la meva família, també menjo molt bé els canelons familiars!!!!). Però mireu, la carn estava tan al punt i tan perfecte... es desfeia a la boca... i lo taronja es moniato. Li donava un toc súper bo, en sèrio, jo no se fer gaire cosa més que torrades de pa amb tomàquet, macarrons bullits i truites de forma irregular... però donaria part de la meva poca fortuna per aprendre a fer una cosa tan bona, hahahaha! N'HAGUÉS MENJAT 23 MÉS.

I res, segur segur segur que hi tornaré. La llàstima és que els plats canvien quasi cada dia, o sigui aquests canelons hauran de perviure en la meva fràgil memòria.

ACTUALITZACIÓ

Ahir, 28/11, vaig tornar al restaurant amb dues persones de la meva família. Aquesta vegada vaig optar per "Llom de conill a baixa tempertura lleugerament escabetxat amb cremós de pastanaga i galeta de xocolata"


Estava entre això i pollastre. Quan ens van dir que el conill estava "deshuesado" (tinc dubtes sobre com escriure aquesta paraula en català) ho vaig tenir més clar. Per cert la galeta de xocolata es això "en pols" que està sobre la crema de pastanaga... i li dóna un toc molt bo!
De postres, un deliciós coulant d'avellana i vainilla.

 

3 comentaris:

Anònim ha dit...

jajaja Eli m'he fet un tip de riure amb aquesta frase:
"aquests canelons hauran de perviure en la meva fràgil memòria"

però això no has pas de ser així! aquest restaurant segur que té facebook on fan propaganda dels seus plats com fan molts restaurants. Ho tens fàcil: t'afegeixes al seu facebook i així t'arribaran diàriament els seus menús i per tant no t'ho perdràs el dia que tornin a fer aquests canelons que fan tan bona pinta i podràs tornar-te'ls a "jalar" veus que fàcil? jejeje :-) (Laura)

Eli Ramirez ha dit...

ajajaja :)
ahir vaig anar i ni rastre dels canelons.... ^^

Anònim ha dit...

ja t'ho deia jo Eli!
tinc amigues que ho fan, quan els hi agrada algun plat d'un restaurant, s'afegeixen al seu facebook on van posant els menús diaris, així quan veuen al facebook que tornen a fer aquell plat que tant els hi agrada, ja no se'l perden mai, prova aquest sistema i ja me diràs com va :-) (Laura)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails